om hösten

Höst, säger jag. Ni tänker: oj vad skönt, man kan kolla film och mysa med tända ljus. Men nej. Hösten betyder egentligen att det är för kallt för vanliga jackor men för varmt för vinterkläder. Att det är för mörkt för att man ska orka stiga upp på morgonen, och fast man kanske tvingar sig vakna är man aldrig ändå vaken. Trött hela tiden, det är kallt hela tiden, man vill göra en massa men man orkar inte för man vill bara ligga i sin varma säng. Så känns det för mig i alla fall. Måst komma på en lösning men vet inte riktigt vad jag ska hitta på.
Annars (bortsett mina hata-hösten känslor) har jag haft en vanlig dag idag. Tog sovmorgon för att jag inte orkade vakna (kände att jag sku ha somnat i duschen så jag valde att sova vidare istället för att försöka vakna), hade en lång skoldag till fyra och fick skjuts hem av Helena. Framkallade bilder på konsten och sjöng lite Bohemian Rhapsody i bilen. Nu ligger jag i min varma säng (fast jag egentligen vill gå ut och springa, det är bara så kallt så jag stannar hellre inne) och kollar på 90210 och tänkte snart läsa lite så jag får min bok slutläst till tisdag då jag måst börja på nästa. Som tur är det fredag imorgon och det blir ett bra veckoslut så jag orkar kämpa mig igenom min sista skoldag denhär veckan. Laters
saknar värmen! och livet på sommaren.. worryfree

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0