glasögonorm

Jag var hos optikern för några veckor sen men ändå undrar jag om jag kanske håller på att bli blind. De två senaste dagarna har det två gånger hänt att jag vinkat åt nån för att jag trodde det var nån jag kände. Note to self: sluta vinka åt människor. Och för er andra: om inte ni känner mig och jag vinkar åt er så ska ni bara låtsas att ni tror att jag viftar bort en fluga. Så undviker alla det pinsamma ögonblicket då jag förstår att jag inte känner personen jag vinkat åt.
Annars har jag haft ont i huvudet men varit ganska motiverad hela dagen. Har till och med hängt med under lektionerna. På morgonen var författaren Herman Lindqvist i skolan och föreläste och jag blev positivt förvånad. Han var otroligt inspirerande och så hade han dessutom tagit många fina bilder. Min nya idol. Konstigt tänker ni, men jag tror att en person som har varit i över hundra länder har haft ett minst sagt intressant liv. Nu blir det historiaessä och träning på kvällen. Laters


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0