muskelvärk

Ibland kan det gå månader utan att jag sätter min fot på gymet en enda gång, och då tänker jag inte så mycket på det. Det jag märker nu då jag har tränat flitigt en vecka, är hur mycket bättre jag mår. Jag har ont i hela kroppen men förutom det är jag inte alls så trött och på bättre humör. Att jag orkar med skolan är ju också ett bra tecken. Vad jag försöker säga är att det lönar sig verkligen att träna. Det är skitjobbigt och urtråkigt om du inte hittar nåt du tycker är roligt, men bara du har gjort det är det nästan så att du inte kan vänta på att få göra nåt träningsrelaterat. Dessutom är det så för mig nu att jag hela tiden söker och vill testa nya träningssätt. Det jag gör mest är går på "dans"-timmar, yoga och så gör jag lite muskelövningar, men nu vill jag gå simma, springa i skogen och så vidare. Det ända jag behöver (för jag har märkt att utan det är jag totalt omotiverad) är sällskap. Emma brukar vara ganska lätt att dra med till olika grejer och det passar perfekt för då får jag ju se henne oftare. Nu undrar jag om nån kanske vill hänga med mig på simtur nåndag? Would be great.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0