torsdag - back to work

Finland är världen tråkigaste och gråaste land. På riktigt. Jag har knappt sett solen sen jag kom hem för fyra dagar sen. Dessutom var det igår, tråkigt.
Efter filmen (som var helt super förresten!) blev min dag inte precis som planerat. Jag träffade inte Lotta alls, gick omkring i stan med tjejerna lite istället, åkte hem en sväng och så var det middag hos momi och mofa som gällde. Två av mina franska kusiner är i Finland så vi åt med dem. Alltid roligt att se dem, det blir så sällan. Momi hade lagat supergod mat som alltid och jag fick en chans att umgås lite med lillebrorsan som har varit borta hela veckan.
Jag mötte upp Ems, Assi och Ulli i stan senare på kvällen och vi gick till Amarillo för några billiga drinkar och efter det till Kaivon för att dansa. Tack gud för att vi bestämde oss för att åka till Rhodos i slutet av sommaren för efter det är Finlands nattliv sämre och tråkigare än nånsin förr. Så kvällen blev inte lyckad precis, vi dansade lite och så fick vi skjuts hem vid tvåtiden. Nåja, det blir kanske ett nytt försök på veckoslutet igen, annars struntar jag sen i att festa för några månader och satsar på skolan för en gångs skull. Är nästan lite glad att skolan börjar faktiskt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0