borta bra men hemma bäst?

Rhodes 2012-the story.
Söndag 29.7: Vi kom fram ganska sent, checkade in på hotellet, packade upp väskorna, hoppade i våra minsta sommarklänningar (det var så sjukt hett ute!) och gick till en restaurang och åt middag. Efteråt drack vi drinkar på ett superfint ställe. Vi var så trötta så vi gick till hotellet bara och försökte sova men Assi och jag hade problem med vår A/C så vi sov inte alls den första natten för det var typ minusgrader i vårt rum.
Måndag 30.7: Lämnade telefonerna och klockorna i rummet och glömde tiden och datumet helt så ni får ursäkta att jag inte kanske vet riktigt vad vi gjort vilken dag för alla dagar har blivit en enda soppa. På måndag var vi i alla fall på stranden hela dagen. Vi köpte citroner och försökte bleka håret, flöt omkring på madrasser ute på havet och hittade en av våra stammisrestauranger. Oceanfront heter den och man har utsikt över havet och får supergod mat där. Personalen är socially awkward och det går snygga killar utan skjorta förbi utanför vilket ju alltid är roligt. På kvällen drog tre fjärdedelar av oss ut i nattlivet (Emma hade feber och måste bli på hotellet) och bekantade oss med vad som sku bli vår kommande vecka. Gratis drinkar, shots och bra musik på alla olika barer på bargatan. Det hände inte mycket speciellt den kvällen, annat än att vi blev indragna till en av de få barerna där som inte är skandinavisk. En av inkastarna på den baren fixade så vi aldrig gick dit igen heller. Han tyckte visst det är okej att slå tjejer så han slog mig. En kul kille det.
Tisdag 31.7: Mådde som förtjänat på morgonen så vi bestämde oss för att kolla in hotellets pool istället för att gå till stranden. Poolen var ganska stor och det fanns skitsköna soffor man kunde ligga på så vi stannade där hela dagen och njöt av solen och värmen. På eftermiddagen gick vi först och åt på vårt andra stammis-ställe, en liten italiensk restaurang med världens snällaste servitris. Sen gick vi en sväng till Bershka och Pull & Bear för lite shopping. Jag köpte bara ett bälte och ett par shorts för jag hade inte riktigt lust att shoppa konstigt nog. På kvällen gick vi ut igen, hela gänget denhär gången, och drack och dansade bort natten. Vi sku egentligen gå på en fest på Grabbarna Grus i början av kvällen, men eftersom vi fastnade lite här och där påväg dit missade vi festen. Vi var faktiskt inte där så mycket alls under resan, GG kändes inte så lockande. Mest hängde vi på Pepe's Bodega, Tokyo, Toxic och Alexander Bar. Alltså det var ställena vi var på där vi gjorde annat än drack våra gratis shots och gick vidare, haha.
Onsdag 1.8: Hängde vid poolen, åt lunch nära hotellet och mådde dåligt hela dagen. Haha vi var sjukt oaktiva hela dagen och gjorde verkligen inget intressant. På kvällen mådde vi ännu så dåligt att vi skippade all alkohol, klädde oss fint och gick ut och åt på Oceanfront. Så chillade vi på hotellet resten av kvällen, spelade kort och somnade vid ett tiden ren. Det var en skön dag och jag tror vi alla behövde den för vi var så trötta efter att inte ha sovit en enda natt efter att ha kommit till Rhodos.
Torsdag 2.8: Vi var på stranden hela dagen, gick omkring i stan på eftermiddagen på jakt efter en ATM. Vi åt på nåt av våra stammis-ställen, minns inte vilket, och så fixade vi oss och taggade i hotellet. Vi var ovanligt nog på bargatan ren lite över 21 för vi sku vara med på barrundan (Pub Crawl) och den började då. Först gick vi till Dream, fick toppar med Pub Crawl tryck, fick gratis shots och drinkar så det räckte och blev över. Det fanns killar överallt som gick omkring med vattenpistoler med sprit i så man fick dricka så också. Efter Dream var det till Alexander Bar tror jag. Där hade vi hängt mycket så vi kände till det och dansade där i nån timme. Hela Pub Crawl gänget gick sen till Big Brother bar och dansade lite till. Vi fick shots på varje ställe vi kom till och ofta tröttnade vi på stället och drog vidare själva för att sen fortsätta men barrundan-gänget igen. Efter BB var det Grabbarna Grus som gällde och så Toxic efter det. Barrundan tog väl slut runt 1 och så dansade vi hela natten lång som vanligt. Träffade på några grannar från hotellet och hängde med dem lite, sköna typer.
Fredag 3.8: Vi gjorde mindre än nånsin förr, alltså sov vid poolen och åt middag på vår italienska restaurang. Inget annat. Emma och Assi gick en sväng till några butiker men Ulli och jag mådde så dåligt att vi bara gick tillbaka till hotellet efter middagen. Softade i skuggan vid poolen några timmar och gick upp och fixade oss när Ems och Ass kom tillbaka. Vi grundade lite på hotellet med grannarna före vi åkte och kollade in en nattklubb utanför stan. Den heter Paradiso och våra snälla grannar betalade taxi, 200€ inträde (8 pers), shots och drinkar hela kvällen och pizza som nattmat åt oss. Vi hängde med dem största delen av kvällen alltså och då inte bara på nattklubben. Vi tröttnade rätt snabbt på den och åkte till bargatan för pizza och riktig fest. Det blev en lång natt som slutade med att Assi och jag (som somnat runt halv sju) blev störda hela morgonen av att människor sprang in och ut ur vårt hotellrum som hade fel på låset på dörren. Ett roligt minne nu såhär efteråt men jäklar så konstigt just då när alla bara duschade i vårt badrum och pratade med oss fast vi sov, haha.
Lördag 4.8: Vi sov till elva tror jag, mådde dåligt och gick till stranden sista dagen till ära. Där hängde vi i några timmar tills vi tröttnade helt på att bara ligga stilla. Så vi gick till hotellet sen, bytte bikinin till shorts och gick strandvägen till gamla stan. Ulli mådde dåligt och stannade hemma några timmar för att sen möta upp oss nära gamla stan. Vi gick en sväng där och kollade in alla turistbutiker (som faktiskt var ganska lockande), köpte shot glas och så satte vi oss ner och vilade för vi var så sjukt trötta. Vi tog taxi tillbaka till hotellet för jag hade ingen energi kvar att röra på mig. På hotellet somnade vi alla bredvid varandra på samma säng med tvn på och när vi vaknade bestämde vi oss för att gå äta på vårt italienska ställe en sista gång. Efter middagen gick vi iväg till bargatan för vårt sista event och vår sista kväll. Det sku vara "full moon party", ni vet såna man har i Thailand, men det var bara en flopp. Det fanns inget annat än gratis drinkar hela kvällen (inte ens så många människor) så vi drog ett smart drag och gick till våra vanliga ställen på bargatan och gick tillbaka till event stället bara för påfyllning. Kvällen slutade med att vi som de flesta andra kvällarna sprang från bar till bar och dansade mest på Tokyo hela natten. DJn där var bara så sjukt skön, han lämnade sitt DJ bord för att dansa med oss och så visste han vilka sånger vi ville höra och lade på dem. Vilken kille.
Bargatan daytime.. Så annorlunda än på natten, haha. Men på bilden syns våra favoriter Tokyo, Alexander, Toxic och bredvid det ligger Pepe's.
Söndag 5.8: Sorgligaste dagen i mitt liv. Vi packade på morgonen, låg på taket och solade, gick ut en sväng, åt på Oceanfront en sista gång, hängde i hotell-lobbyn och var lite spontana (berättar sen ;)). Halv fem åkte vi till flygfältet och så flög vi hem. Hemskt att åka hem och lämna allt det roliga bakom sig men det var en så bra resa att alla minnen nästan gör att jag inte stör mig på att vara hemma. Nästa år tar vi resan pånytt men före det blir det nog att åka på resa med mina jävla pinsamma och efterblivna tjejer igen, kanske till Sverige en sväng?