två timmar kvar

Har haft en helt okej jobbdag idag. Samtidigt har den varit helt hemsk. Men resten av min dag har också varit intressantare än vanligt faktiskt. Så, let's take it from the beginning.
Vaknade 7, fick skjuts till esport, tränade en timme, åkte till skolan med världens sämsta busschaffis som vägrade släppa ut människor från bussen. Eller märkte inte att nån ville ut.. Well i alla fall hade jag sen engelskatimme och höll ett tal som jag skrev i bussen påväg till skolan. Fick ganska mycket beröm faktiskt, haha.
Annars var skoldagen ganska normal med spenatplättar till lunch. Det ända speciella var att vi röstade fram abilogon och det var sån drama och gräl och förklaringar och allt att det var helt löjligt. Logon bestämdes ändå, eller texten åtminstone. Det blev: A Bit f*cked up. Wohoo, det var den jag ursprungligen ville att sku bli vald.
Efter skolan stack jag till apoteket med mamma, sen körde hon mig till jobbet och här har jag varit sen dess. Det har bara varit några kunder idag men en satt inne i stugan och drack kaffe med mig i säkert en halvtimme. En medelålders typisk finsk man, lite tråkig, som frågade mig på dejt! Visste inte vad jag sku säga för jag måst ju vara trevlig mot kunder men kom igen, han var typ i pappas ålder. Usch.
Femtiden kom Helena hit och vi pratade och gjorde inget fiffigt tills hon for iväg för kanske 10 minuter sen. Nu ska jag fortsätta med HIMYM och kvart före 9 kör jag hem. Ha det gött!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0