tatueringar

Sitter på jobbet och googlar om vad lotusblomman symboliserar. Vill ju inte ta en tatuering för att senare få veta att bilden symboliserar nåt hemskt.
Så, vad jag redan visste:
Lotusblomman symboliserar tro på en själv (vet inte var jag läste det)

Vad jag upptäckte idag (tydligen finns det ganska många olika uppfattningar):
Most tattoo enthusiast feel that the a lotus tattoo represent life in general.
The symbol represents the struggle of life at its most basic form.
A lotus flower tattoo can also represent a hard time in life that has been overcome.
Lotus symbolizes the purity of heart and mind.
The lotus flower represents long life, health, honor and good luck.

Vad tror ni? Ganska bra va, passar mig jättebra tycker jag själv. För en del orsaker som inte behöver nämnas här också. Om 17 dagar fyller jag 18 och då kan jag ta min tatuering när jag vill, bara jag vågar. Om nån annan känner för att ta en tatuering och cill komma med mig så sku det vara roligt, blir en bättre upplevelse då och känns inte fullt så hemskt kanske. Ja och om nån undrar var på kroppen jag ska tatuera mig så skippade jag nacken/ryggen som jag först hade funderat på och tänkte satsa på liksom sidan, under armen.. Kanske ni förstår bättre om jag visar en bild.

 

med en sån klänning vill jag ha min tatuering!!


Kommentarer
Postat av: kungen

eeeh whattafackk händer me din blogg?? den ser ut som ett cpbarn

2012-04-25 @ 22:00:10
URL: http://linda-hartman.blogspot.com
Postat av: Nicce

hahaha ojdå. så går de när jag försöker vara teknisk hehe men de borde vara fixat nu ;)

2012-04-26 @ 06:46:08
URL: http://niciss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0