10.4.2012

Hade hälsokunskapstimme idag och vi pratade lite om reklam med supersmala modeller och självkänsla och sånt. Allt med hälsa, självkänsla osv intresserar mig jättemycket och jag började fundera på hur det är för människor som påriktigt har dåligt självförtroende och inte alls är nöjda med sig själv, vad tycker de när de ser pinnsmala modeller eller snygga kändisar? Och hur tänker de om sig själv?
Själv är jag ju absolut inte helt nöjd med min kropp eller utseende, men jag är inte missnöjd heller. Jag ser ut som jag gör och accepterar det för jag tycker om mig själv som jag är. Ibland när jag har funderat på att "detdär sku jag kunna förändra på mig själv", nånting stort då alltså, så har det slutat med att jag vet att jag inte sku kunna ändra nåt för då sku jag inte mera vara jag. Hehe, fäster mig lite emotionellt vid allt från människor till gamla kläder. Men det är inte det viktiga just nu, vad jag egentligen undrar är varför jag är så intresserad av saker som självkänsla och sånt? Kanske för att jag själv har varit tvungen att kunna lita på mig själv och tro på mig själv i svåra situationer i mitt liv och det har gjort mig ganska stark och jag förstår därför inte hur nån inte kan lita på sig själv. Du själv är ju det bästa du kan ha, bara du själv tror det.
Det är konstigt hur olika vi är och hur en del kan ha det jobbigt och inte tro på sig själv medan andra inte alls vet hur de känner. Sku vilja kunna hjälpa människor att lita på sig själv för jag tror att om man är nöjd med sig själv kan man vara trevligare mot människor runt sig också..
Djupa grejer, började bara fundera på det idag. Råddigt inlägg blev det dessutom, haha.
Förresten, läs grejen om DISA i dagens hbl, en bra artikel och jag har själv varit med i disa och tycker att det är ett jättebra påhitt. Nu ska jag sova, godnatt!


Kommentarer
Postat av: KUNGEN OF ALL TIMES

fint skrivet nicole !!! piss

2012-04-11 @ 20:32:04
URL: http://linda-hartman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0